Ankaran

12 september 2018 - Ankaran, Slovenië

​Het weer was wat minder dan gisteren tijdens het ontbijt, wat nevel en sluierbewolking. Na discussie over koffie drinken of niet, vertrokken richting Piran. De camping is in Ankaran, heel groot en erg rommelig, regels zijn er, maar naleven is iets anders. Kort aan het water kost wat meer, maar er was niets wat het waard was. Toen maar een plaats gekozen dichter bij de uitgang en schaduw. Tussen twee en drie uur nog wel zon op de caravan, later komt er schaduw en zakte de temperatuur. De vorige camping had ons een naam opgegeven van een dorpje in de buurt en daar zijn we naar toe gereden, circa 20 km. In het dorpje stond een kerkje met hele oude fresco's. Het was al 30 graden, maar binnen in het kerkje was het koel. Het koste € 3,-- op en dan zette hij een bandje aan van een Nederlandse dame die alle 80 fresco's besprak. Was interessant en leerzaam. Daarna boodschappen gedaan, was even zoeken, kwamen uit in Italië. Prima supermarkt en de wijn is in Italië goedkoper dan in Slovenië. Tegen over ons staat een groep van 18 caravans en motorhomes met de ANWB. We zijn er bijna, tegen 16 uur jeu de boule en om 17 uur een wijntje, wordt het iets luidruchtig 😊. Een deel gaat uiteten en andere doen dat niet. De temperatuur is redelijk aan het zakken, mag ook wel, want vandaag was het best warm. Morgen gaan we naar Piran, misschien gaat die ploeg er ook wel naar toe, wordt het te druk, ze blijven tot zaterdag, nou wij niet.