Linz

24 september 2018 - Linz, Oostenrijk

Vanmorgen was het droog, heeft vannacht nog wel een poosje geregend, de zon kwam snel door, maar het was 11 graden. Weer rond 9.30 uur vertrokken, de reis ging vrij vlot, allemaal autoweg, zo nu en dan wat vertraging door wegwerkzaamheden. Onderweg nog wel wat regen en las Ankie dat de camping van 12 tot 15 uur dicht is. Verwachte aankomsttijd was 12 uur. Iets harder gereden, mag 80 km en we kwamen even na 12 uur aan, gelukkig was er een Duitser aan het inschrijven, dus wij ook nog, ze werd wel wat chagrijnig maar we konden de camping op, maar na de lunch wachten tot 15 uur voordat we er afkonden. Naar het centrum van Linz gereden, deze wel stukken goedkoper, € 1.40 per half uur. De stad is mooi, prachtige winkelstraat en een imposante Dom met prachtige glas in lood ramen. Heerlijke koekjes met chocolade. Wel duur maar dan heb je wat 😊. Het waait hard en dat maakt het fris, de wind zwakt nu wat af. De nachten worden koud, maar morgen wel veel zon. Gaan naar Neurenberg.