Novo Mesto

15 september 2018 - Kamp Dolenjske Toplice, Slovenië

Vannacht heeft het kort bij ons geonweerd, om 4 uur viel de stroom weg, duurde een uurtje. Het heeft bij ons even iets geregend, maar dat mag eigenlijk geen naam hebben. Het was zwaar bewolkt en vele andere campinggasten vertrokken best vroeg, misschien dat ze op tijd naar de grotten wilden. Wij zijn over secondaire wegen vertrokken richting Novo Mesto, de weg was meestal redelijk tot goed, wel van dorpje naar dorpje, je ziet meer en de natuur is prachtig. We hadden een camping uitgezocht in het oosten van Novo Mesto, ligt prachtig tegen de revier aan, Open tot 4-11, alleen toen we aankwamen, stond er een bordje gesloten per 6-9. Jammer maar op 18 km was nog een camping, daar waren we al kortbij in de buurt geweest, niet oost maar west van de stad. De camping is niet groot, maar er waren nog voldoende plaatsen, veel schaduw, want hoge bomen, wel diepe plaatsen, zodat je er ruim op kom. De receptie was pas om 17 uur open, dus alles geïnstalleerd, Electra, watertoevoer, afvoer. Verder erg rustig aan een rivier en een wandel gebied. Door de vele bomen was de zon snel weg, maar de temperatuur was toch nog 20 graden, morgen weer hoger. Naast ons staan Spanjaarden, maar die leven in caravan /voortent en zeggen helemaal niks. Morgen de stad bekijken.