Piran

13 september 2018 - Ankaran, Slovenië

Vanmorgen richting Piran gereden, eerst wat rond gereden en wat rond gekeken naar de woningbouw, veel vrijstaande woningen, die een prachtig uitzicht hebben over de baai. De parkeerterreinen waren al vol, dus naar de parkeergarage, erg groot en goede ruimte om te staan. Je komt de garage uit en dan 80 m lopen ben je bij bushalte, instappen en die brengt je gratis naar de markt. Door hele kleine straatjes gelopen en kom je uit bij een kerk, dan weer naar beneden richting de uiterste punt, met vuurtoren. Langs de kust wordt er veel gezwommen en in de zon gelegen, maar het is geen zandstrand, maart grote stenen of op het asfalt. Een bakje koffie gedaan op een terrasje met uitzicht op het " strand" , het is niet echt duur, € 1.80 incl. glas water. Toen weer terug naar de markt in de bus naar de garage, daarna naar de zoutpannen, maar was niet zo interessant, hebben we al eerder gezien. Via het postkantoor, voor postzegels en een bank voor geld, terug naar de camping. De kust is klein en er wordt veel gebruik van gemaakt. In haven worden de auto's ingevoerd, alle merken staan er op de kade. Het was rustig op de camping de ANWB leden hebben een rustdag en dan wordt er niet geborreld, wel een potje balletje gooien 😊. Morgen gaan we weer verder.