Postojna

14 september 2018 - Turistično naselje - Pivka Jama, Slovenië

Vervelend, je wilt vertrekken van de camping, maar er moet eerst een mannetje komen die de stekker uit de kast verwijderd. Dan vertrekken, de temperatuur loopt al redelijk op. We moesten niet zo ver naar de volgende camping, is in een bos met diverse terrassen. We waren er rond 12 uur, vrij rustig nog. Was een stuk afgesloten voor de NKC. We zijn na de lunch naar een kasteel gegaan, wat in de berg gebouwd is. Het was moeilijk om een plek te vinden voor de auto, je moest een heel eind de berg af, dan weer terug lopen. Geen zin in dus op afstand was een locatie dat je het kon bekijken. Er waren diverse bussen dus niet naar binnen foto's gemaakt en een indruk van het kasteel was er. Later nog naar een vlakte gereden, in de winter is het een meer in de zomer is het geheel verdroogd, gereden via een onverharde weg, maar uiteindelijk mocht je niet verder. Jammer maar zo is het geregeld. Boodschappen gedaan en weer terug naar de camping, toen kwamen de eerste campers van de groep NKC aan. Het was een rommelig gebeuren, sommige hadden een grote ruime plaats en de andere stonden bovenop elkaar. Er was een Belg bij die was het helemaal zat en kwam naar onze richting en kwam bij ons staan. Later onderhandelingen, ze zouden inschuiven, dan kon hij bij de groep staan. Hij deed het niet, staat nu naast ons en we hebben de klaagzang aangehoord. Het was slecht geregeld, niet de eerste keer tijdens deze reis. Dit was de laatste camping. Rondreis Kroatië, Bosnië en Slovenië. Bosnië is alleen niet zo prettig te doen. Het land viel hun ook tegen. Er was natuurlijk een borrel, eerst wilde hij niet meer, maar na aandringen toch gegaan. In de buurt onweert het, hier nog droog en het is hier ook niet meer zo warm, wel prettig.op naar morgen.