Neurenberg

25 september 2018 - Nürnberg, Duitsland

Vanmorgen een prachtige zonsopkomst, het was wel fris rond de 8 graden. Bij de receptie was een winkeltje voor vers brood. Na alle werkzaamheden, zoals ontbijt, douchen en verder opruimen zijn we rond 10 uur vertrokken. Er was een file op de B1, die langs de camping loopt. Eerst gaan tanken, tegen de richting van de file in. Later bleek er een ongeluk gebeurd te zijn op de A1 en ging het verkeer over de B1. Wij zijn door Truus helemaal om de problemen heen gestuurd zodoende geen echte file door het ongeluk. Toen op naar de grens met Duitsland, er was wel vertraging, maar was circa 10 minuten. De controle is dus niet op de grens, maar een heel eind verder bij een grote parkeerplaats. De vrachtwagens mogen niet inhalen, die staan in de file, op het laatst moest ik ook rechtshouden , maar toen ging het vlot. Op de weg was het niet overdreven druk we schoten goed op. We haalden de camping niet voor 13 uur en dan waren ze dicht tot 15 uur. Het rustig aan gedaan, want wachten schiet niet op. In een voorstadje van Neurenberg even gestopt bij de Lidl, om te kijken of we in het dorp postzegels verkochten. Winkel gevonden maar op dinsdagmiddag gesloten!!! Toen op het gemak naar de camping, bij het stadion en de Messe. Om drie uur open en er ging er een weg, die wilde verder richting huis en dat was een aardige plek, in de zon. Er staan veel hoge bomen rond de camping en het was best druk, maar er zijn ook mensen die op de Messe zijn die met hun campers komen. Er staan ook Engelse caravans die met veel bombarie de zaak regelen, meer plaats dan waarop ze recht hebben. Dan gaan ze bbq, een enorm ding, staat de camping regelmatig blauw van de rook. Veel lawaai, maar nu is het na achten en zijn ze uitgeraasd, het is ook wel koud aan het worden, nu 10 graden, maar onder de ochtend is de prognose 1 graad!!! . Morgen fris begin maar veel zon. Op naar de Rijn.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade