Graz -2

23 september 2018 - Graz, Oostenrijk

Vannacht heeft het nog zachtjes geregend, goed voor de tuin. Vanmorgen zwaar bewolkt, pas na de middag kwam de zon en een blauwe hemel. Weer naar de stad gereden naar de klokkentoren. Uiteraard de parkeergarage in en deze was net zo leeg als die van gisteren. Parkeergarage uit, de revier over naar klokkentoren. Midden in de revier is een café gebouwd in de vorm van een mossel, erg goed gedaan. Je kom op drie manieren naar de klokkentoren, via een trap, een lift en een treintje. We hebben gekozen voor de lift, snel en niet te duur, want lopen is gratis!!! Als je bovenop de heuvel bent is het uitzicht fantastisch je kijkt over de stad en je kunt ook nog wat hoger gaan, zie je het soms beter, maar ook het zelfde. Het weer was opgeknapt, zonnig en rond de 20 graden. Na het genieten van het uitzicht, weer met de lift naar beneden en terug naar de auto. Toen zijn we naar een kasteel Eggenberg gereden, kosten € 2 op entree een enorme tuin en een heel groot kasteel met vier torens voor de jaargetijden, 12 deuren de maanden en 365 kozijnen voor de dagen , het wordt nog gebruikt voor muziekvoorstellingen e.d. Morgen verder naar Linz, want we moeten terug naar huis.