Ljubljana

18 september 2018 - Bad Liebenzell, Duitsland

​Maandag naar de camping in Ljubljana gereden, het weer was prima, in de ochtend nog niet zo warm. Rond 12 uur waren we er en de plaats is niet verkeerd, schaduw van de boom, later wel weer zon. Na de lunch naar het centrum gereden en uiteindelijk het kasteel bezocht, via een berg baan naar boven. Het was warmer geworden, maar op de hoogte was soms wat wind, lekker. Prachtig uitzicht over de stad. Dan weer naar de stad, koffie gedronken op een terrasje en nog wat rondgekeken , er zijn 3 belangrijke bruggen, waarvan we er twee hebben bezocht. Terug naar de auto even wat boodschappen gedaan en naar de camping. Het was best warm en dat bleef het lang. Vandaag zijn we rond 10 uur vertrokken, het was mistig, dus prettig om rond te wandelen. Ankie wilde naar een modewinkel waar ze alles breiden. Toen we er waren viel het tegen, maar het gebied was heel gezellig, veel terrasje, koffie gedronken en toen weer terug naar het centrum, daarna de boot genomen voor een rondvaart, kostte € 10 op, maar het was maar 6 waard. Bij terugkomst een terrasje opgezocht voor een Sloveense lunch. Het was lekker, apart en te veel . Het was een stevige soep met brood en een worstje, elk een halve liter bier en dan ben je € 21.80 kwijt. Het werd weer warmer, terug naar de auto en naar een heel groot winkelcentrum met een Super Spar. Het zag er allemaal prima uit. Daarna naar de camping, met weer andere gasten, sommige leuk andere minder. Het is nog redelijk warm met wat onweer in de buurt, maar hier alles rustig. Morgen naar Celje.