Novo Mesto -2

16 september 2018 - Bad Liebenzell, Duitsland

Uit geslapen, tot 8 uur, begon er een gek op zondag het gras te trimmen!!! Op de camping is geen brood en het dorp is te voet te ver, dus zelf broodjes gebakken. Ankie wilde het beddengoed verschonen want we zijn halverwege. Tegen de middag vertrokken naar een klooster, waar nog priesters wonen en er wordt niet gesproken, ze hebben alles ommuurd en binnen hebben ze bogaard van appels en druiven! Veder verkopen ze allerlei producten, maar dat doen waarschijnlijk leken.Het was zondag en heel stil, je hoorde zo nu en dan de klok slaan. Op de terugweg nog langs de andere camping gereden, die gesloten was, echt jammer was heel mooi, met een kasteel midden in de rivier. Daarna naar Novo Mesto geweest, wel een mooie kerk, maar de binnenstad viel tegen, renovatie van het wegdek en op zondag waren ze aan het voegen. Bakje koffie gedaan, is echt goedkoop, € 1.10 incl. glas water. Op de camping was het rustig geworden, zijn er maar een paar bijgekomen en een aantal weg. Het weer is nog steeds warm, verwachting voor een hele week zo. Daarna een dipje, maar dat zien we wel.