Ptuj

21 september 2018 - Radvanje, Slovenië

Weer fantastisch weer, zon komt op en het is maar 14 graden, met de zon erbij is het snel lekker. We zijn na ontbijt en koffie naar Ptuj gereden, circa 30 km. Is een leuke stad met vele kleine straatjes en natuurlijk een kasteel, maar daar zijn we niet naar toe gegaan, nogal een steile weg er naar toe. Het stadje was gezellig en rond de middag koffie gedronken met Sloveens gebak. Smaakte prima en vulde de maag goed.De temperatuur loopt al weer op, meer dan 26 graden. Daarna naar Pluska Gora gereden een klooster met kerk boven op een berg. Was van de parkeerplaats een redelijk klim naar de kerk. Er was een schildering van Maria, uit 1430. Het was ook een rijkelijk versierde inrichting. Het uitzicht was fantastisch en er komt een beetje wind, weersverandering op komst. Daarna nog een keer boodschappen gedaan in Slovenië en weer naar de camping. Er waren al weer nieuwe klanten. Vannacht verwachten ze regen, dus alles opgeruimd om morgen zo min mogelijk te doen in de regen. Op naar Graz, hopelijk niet te veel vertraging aan de grens 😞